Hoppa till huvudinnehållet

Välkommen till Mina sidor

Här loggar du som arbetsgivare in på Mina sidor för hantering av förebyggande insatser.

Omställningsfonden lanserar Mina sidor, ett nytt verktyg för att förenkla för dig som arbetsgivare i administrationen kring förebyggande insatser. I inloggat läge kan du se samtliga föranmälningar, insatser och rekvisitioner för förebyggande insatser. Det går också att göra nya anmälningar om insatser samt registrera rekvisitioner. Detta gäller än så länge endast arbetsgivare i kommuner och regioner.

 

Ansvarig hos arbetsgivaren får en inbjudningslänk via mejl och bekräftar sedan sin identitet med BankID. 

 

Sobonaföretag kan i dagsläget se tidigare godkända insatser, godkända projektansökningar samt registrera rekvisitioner. 

 

 

Här visar Johanna Eliasson, Handläggare på Omställningsfonden, hur Mina sidor ser ut i inloggat läge, samt hur du fyller i en förebyggande insats i verktyget.

Behörigheter i Omställningsfondens Mina sidor: 

 

Enskild användare – användaren kommer bara få se sina egna förebyggande insatser, offerter och rekvisitioner. Användaren kan skapa rekvisitioner kopplade till de insatser där den själv står som ansvarig. 

 

Full läsbehörighet – användaren kommer få full insyn i arbetsgivarens förebyggande insatser, offerter och rekvisitioner. Användaren kan skapa rekvisitioner, oavsett vem som står som ansvarig för insatsen. 

 

Administratör – användaren kommer få full insyn i arbetsgivarens förebyggande insatser, offerter och rekvisitioner, samt kunna administrera och bjuda in användare. Användaren kan skapa rekvisitioner, oavsett vem som står som ansvarig för insatsen. Administratören kan också ändra ansvarig person för en förebyggande insats.

 

Samtliga behörighetsnivåer kan skapa nya insatser för arbetsgivaren.

 

Logga in på Mina sidor för arbetsgivare

Mina sidor arbetsgivare