Hoppa till huvudinnehållet

Handläggare till Omställningsfonden

Har du tidigare erfarenhet av handläggning och vill bli del av en spännande tillväxtresa? Omställningsfonden växer snabbt och har fått ett utökat uppdrag. Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av administrativt arbete och en akademisk utbildning.

Omställningsfonden är en kollektivavtalsstiftelse som omfattar cirka 1,3 miljoner medarbetare i välfärdssektorn. Vi stöttar 1 000 organisationer och företag i samband med kompetensutveckling och omställning. I detta ingår till exempel att arbeta med tidiga omställningsinsatser och kompetensutveckling inom kommuner och regioner samt kommunala företag.

Omställningsfonden ger också stöd till medarbetare, både under och efter anställning. Den 1 oktober 2022 infördes ett nytt omställnings- och kompetensstöd som bland annat innebär att vi erbjuder karriär- och studierådgivning samt skriver yttranden till CSN i samband med ansökningar om omställningsstudiestöd. Läs gärna mer om oss här >>

I och med vårt utökade uppdrag behöver vi nu förstärka vår verksamhet med fler handläggare.

Kvalifikationer:

  • Minst 3 års erfarenhet av administrativt arbete som handläggare eller liknande från exempelvis a-kassa, fackförbund eller myndighet
  • Akademisk utbildning
  • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
  • Goda IT-kunskaper
  • God bedömningsförmåga

Meriterande:

  • Erfarenhet av att ha arbetat med avtalstolkning
  • Erfarenhet inom kommun- och regionsektorn

Som handläggare gör du bedömningar utifrån avtalet som är det som styr vårt uppdrag. Det är därför viktigt att du kan förstå och analysera komplexa frågor och har ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Du har även förmåga att sätta dig in i, och hålla dig uppdaterad kring, regler och riktlinjer.

För att trivas i rollen ser vi att du har ett samhällsintresse och ett intresse för utveckling. Du är van att arbeta självständigt men samarbetar väl med andra och har ett starkt engagemang för din uppgift. Du beskrivs som glad och trevlig med ett öppet sinne.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Göra bedömningar utifrån avtalet som styr organisationen och skriva välmotiverade beslut
  • Informera om avtalet och svara på frågor både internt och externt
  • Utveckla rutiner och arbetssätt
  • Administration och handläggning i vårt ärendesystem

Vi erbjuder:

Vi erbjuder en arbetsplats med hög tillit till våra medarbetares kompetens där vi drar nytta av vår gemensamma klokskap för att genomföra vårt uppdrag på bästa sätt. Vi värnar om och investerar i våra medarbetares trivsel och kompetens. Omställningsfonden är en värderingsstyrd organisation och våra värdeord är engagemang, respekt och mod. Dina framtida kollegor är ambitiösa, trevliga och professionella. Vi erbjuder dig goda anställningsvillkor och en varierande roll där du bidrar till att öppna möjligheter till framtidens arbetsliv för välfärdens medarbetare och arbetsgivare.

Omställningsfondens uppdrag förväntas fortsatt att öka och du blir en del av en spännande tillväxtresa där du har goda möjligheter att påverka rollens utformning. Du tillhör huvudkontoret som finns i trevliga lokaler nära Slussen. Eftersom vi har kollegor i hela landet är vi även vana att arbeta på distans.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Urval och intervjuer sker löpande, men senast den 6 december 2022 vill vi ha din ansökan. Ansök här >>

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Carina Rydström, carina.rydstrom@randstad.se, tfn: 073-343 41 51.

Välkommen med din ansökan!